The BROTHERHOOD'S of RXZ Bikerz...


    Luahkan Semua

    Share

    hantu_malam
    Piston King
    Piston King

    Number of posts : 113
    Age : 26
    Location : Quantown + J-t0wn(jengka)
    Registration date : 07/09/2010

    Re: Luahkan Semua

    Post by hantu_malam on Thu Feb 03, 2011 1:40 am

    Fuyoh wrote:Pengantar Penulis

    Assalamualaikum

    Saya sengaja melayari lawan web peribadi saya dan mentelaah koleksi puisi tulisan sendiri.
    Apa yang tersurat di atas layar lcd ini bukan untuk mencari simpati atau apa saja motif.
    Cuma mencoret perasaan yang terpendam. Semoga ada penghayatan untuk pengajaran.

    Koleksi Puisi - Monolog Cinta Luka
    Karya Asli : Asri @ Fuyoh @ Khaleed @ Syawal


    Cerita

    Sampai saat ini
    Aku terus aja
    Melalu detik kenyataan pahit
    Walau puas aku mengolah laluan
    Aku hilang segala
    Semua pergi dan lari
    Yang tinggal
    Hanya tanda yang berbekas
    Yang manis dulu kini jadi mimpi ngeri

    Kapan ia tamat
    Jadi tandatanya
    Yang terbit dari lubuk akal
    Lalu menusuk hati
    Kapan pula aku bakal jadi gagah menghadapi
    Aku ngak tahu

    Gila !
    Kok semua ada penyelesaian ?
    Tangis segala, munajat cinta
    Dia dengar, tahu
    Aku sakit di sini
    Hampir mati kerana kecewa, kerana cerita
    Indah percuma

    Ilusi ?
    Nyata benar
    Harapan?
    Hancur semua

    Aku bermonolog sendiri
    Aku mau tunggu
    Bilang teman
    Jangan ! Mas jangan mas !
    Dia takkan lagi jadi cewekmu !
    Cari yang lain!
    Aku balas
    Ngak!
    Aku tetap disini
    Menanti dia
    Kekasih yang sangat dekat di hati aku

    Padang Bolasepak Jengka 2 11.20 pm

    Pedih

    Aku Memikirkan Esok Lusa Bersendirian
    Kenyataan Yang Amat Pedih
    Harus Aku Harungi
    Sehingga Aku Berteman
    Halal Dengan Ikatan
    Sama Ada Siapa Yang Terpilih
    Aku Redha Dan Menerima
    Asalkan Punya Sifat Isteri Yang Menyenangkan
    Tak Perlu Kecantikan Seperti Model Majalah
    Tak Perlu Anak Hartawan

    Aku Hanya Insan Biasa Yang Mencari
    Untuk Bahagia Hingga Nyawa Bercerai Badan...

    Auckland International Airport 10.00 am

    Cari Pengertian

    Aku Lihat Bintang Di Langit
    Aku Nampak Bayang
    Kenangan Indah Kita

    Bukan Mau Canda Bicara
    Tapi Benar Ada Dalam Hati
    Senyum Tawa Kamu
    Telatahmu
    Penuh Rajuk Dan Pujuk Rayu

    Tapi Itu Hanya Masa Lalu
    Yang Memberi Aku Waktu Gembira
    Lamanya 5 Tahun
    Kini Aku Sepi
    Tertanya Tanya
    Termanggu

    Apa Pengertian Itu Bagi Kamu
    Apa Saja Maknanya
    Apakah Kau Tahu
    Apa Itu Cinta Bagimu

    Wellington Dairy Farm Park 8.30 am

    Sajak Mat Bunga Patah Sayap

    Aku lihat bintang di langit,
    tentu sekali singar kerdipannya,
    menerbit rasa damai di hati,
    rasa ingin tahun mula meniti,
    kenapa bintang itu bisa bercahaya,
    tika gelap malam.

    Aku datang waktu sebegini,
    ada rayu dan pujuk hati,
    tapi aku juga ada harga diri,
    menjejak kelam sepi itu,
    dan semuanya tak lagi berseri,
    bintang kian malap,
    pudar dimamah masa.

    Aku kini berangkat pergi,
    sudah aku tau ini bukan tempatku lagi,
    biar langkah membawa jasad ini,
    dan jiwaku sebenarnya telah mati,
    bersama cinta yang pergi...

    KLIA Sepang 9.00 am


    Doa Kepada Tuhan

    Tuhanku
    Kerana Aku Menyerahkan Diriku Ini
    Untuk Kau Adili
    Dan Aku Terima Pembalasan Mu
    Sebagaimana Perilaku Selama Aku Berpaling Dari Jalanmu

    Tuhanku
    Aku Memohon Pengampunan
    Pada Kasih Sayang Dan Rahmat Mu
    Aku Berlindung

    Tuhanku
    Kasihanilah Aku
    Berikanlah Aku Kekuatan Menghadapi Hukuman Ini

    Tuhanku
    Kuatkanlah Aku
    Teguhkanlah Aku Dalam Perjuangan Emosi

    Kepada Mu Aku Berserah Diri, Mengadu Dan Merayu

    Masjid Syukur KLCC 9.00 pm

    5 Tahun

    Sayang,
    Masih aku ingati di saat itu,
    tatkala mendengar suaramu,
    aku seolah hilang dalam anganku,
    memiliki dirimu
    seorang gadis di usiaku 25 tahun,
    aku cuba mengenalimu,
    dan membisikkan sesuatu padamu,
    ianya disambut satu jawapan yang memberi sejuta harapan.

    Perkenalan kita bermula di ruang maya,
    hinggakan aku sanggup bersusah payah dari selatan,
    menemui dirimu di tengah kota Puduraya,
    bersenda gurau bertentang mata,
    menguatkan janji yang ku kata sehari - hari.

    Sayang,
    Dari pertemuan ke pertemuan di kota,
    kau pintaku menemanmu ke utara,
    menemanmu pulang ke menara gading,
    walaupun menaiki indera dua tingkat,
    dan selalunya kita berasmara,
    menyemai buih perhubungan,
    yang aku tahu ianya salah di mata sesiapapun,
    malah salah di sisi agama.

    Namun bagaimana aku harus menahan,
    kau pintaku menunggu dan menunggu,
    sehingga kau tamat pelajaran,
    sehingga kau mula bekerja,
    sehingga masalahmu selesai,
    aku setia dan terus setia.

    Pada satu malam,
    yang mana aku sedang berusaha hadir ke rumahmu,
    menemui keluargamu,
    dengan sebentuk cincin dan rantai emas,
    sebagai tanda aku memimilihmu sebagai bakal isteriku,
    di kegelapan Genting Sempah yang kejam,
    aku hilang pandangan lalu kabur tanpa sedari.

    Dan di malam Syawal,
    aku di rumah menanti panggilanmu,
    namun kau tidak pernah mengetahui bahawa aku kesakitan,
    menunggu belaian darimu,
    menunggu suaramu,
    sehinggalah...

    Tanggal 18.10.2010,
    aku menghubungimu di hai lahirmu ke 25,
    di mana aku menerima khabar yang amat menyiksa dan menyakitkan,
    menghancurkan tembok kesetiaan dan kejujuran aku,
    memusnahkan sejuta harapan yang kau berikan,
    meranapkan mahligai impian dengan sebaris kata.

    "Aku telah dimiliki insan yang lain"
    Bagaikan petir halilintar menjamah tubuhku,
    semudah itu kau hamburkan kata - kata pembunuh jiwaku,
    mudahnya kau membiarkan aku tertanya - tanya,
    di manakah letaknya cinta dan kasih sayangmu,
    di manakah letaknya rindu dan setiamu,
    di manakah letaknya jujur dan janjimu.

    5 tahun aku di sini dan di sini...
    5 tahun...

    Kuantan Medical Centre 11.25 pm

    Puisi 1 Pagi Untuk Bucuk

    malam yang dingin ini membuat aku mengingatkan dikau
    tersenyum di sofa merenung aku yang kaget
    keayuanmu memanggil jiwa ini melayari dasar hatimu
    mungkin kesepian mengubah sejarah esok
    mungkin penerimaan menjamah sejuta kebarangkalian
    sambil mendengar Nessun Dorma - Pavioratti, jemariku berlari di atas kekunci ini
    menitip sebuah puisi berlagu tanpa irama
    adakah aku akan memilikimu sayang
    atau aku akan terus berpuisi sehingga ada yang singgah bercinta denganku

    Phoenix Cyber Café 10.00 pm 21.06.2005

    Alangkah

    alangkah indahnya kalau dapat memiliki sebuah taman di ruang hati
    puteri yang hadir dalam mimpi
    tetapi hanya satu keindahan yang aku ciptakan untuk menghadirkan
    puteri dalam mimpi di setiap malam yang sunyi

    alangkah pedihnya kiranya taman yang aku miliki telah dinodai dengan pasti
    tetapi aku masih menanti kiranya ada sebuah taman yang masih subur
    dan belum berpunya untuk aku penuhi dengan cinta yang ikhlas dari sanubari

    alangkah aku berharap kiranya malam ini aku dapat menyelami hati
    seorang puteri yang sedia memberikan aku kebahagiaan yang panjang
    untuk seumur hidupku

    Phoenix Cyber Café 9.00 pm 21.06.2005

    naik gatal rmbut ak bce...
    nk tgelak ad..nk mnitik airmate pon ad...
    pndek2 sudah...
    kang termuntah ak dlm cc spe malu..ak gak.. Very Happy Very Happy

    Fuyoh
    Moderator
    Moderator

    Number of posts : 1013
    Age : 36
    Location : FELDA Bukit Sagu 01
    Registration date : 06/03/2009

    Re: Luahkan Semua

    Post by Fuyoh on Sun Feb 20, 2011 10:19 pm

    gatal rambut takpe jangan muntah sudah
    sapa la yang bertanggung jawab tu
    okla de
    aku skang susah sikit poket masuk air
    jadi aku rehat buat sebulan dua bulan ni

    ubuntu
    Moderator
    Moderator

    Number of posts : 697
    Age : 23
    Location : Proud to be Kelate-PJ-Bangi
    Registration date : 01/01/2009

    Re: Luahkan Semua

    Post by ubuntu on Sun Feb 20, 2011 11:08 pm

    poket msuk AIR???bam fuyoh trjun sngai ke??jgnla riso,bam fuyoh jemurla poket nt keringla ia..skrgkn bkn musim tengkujuh da

    Fuyoh
    Moderator
    Moderator

    Number of posts : 1013
    Age : 36
    Location : FELDA Bukit Sagu 01
    Registration date : 06/03/2009

    Re: Luahkan Semua

    Post by Fuyoh on Tue Feb 22, 2011 11:49 pm

    mat... aku sunatkan kau kang mau

    roTi^coKLaT
    Moderator
    Moderator

    Number of posts : 942
    Age : 20
    Location : Mersing - Kota Tinggi - Mersing
    Registration date : 28/04/2010

    Re: Luahkan Semua

    Post by roTi^coKLaT on Wed Feb 23, 2011 10:38 am

    bam fuyoh nie, ade lesen nk sunatkan org ke? affraid Razz

    Fuyoh
    Moderator
    Moderator

    Number of posts : 1013
    Age : 36
    Location : FELDA Bukit Sagu 01
    Registration date : 06/03/2009

    Re: Luahkan Semua

    Post by Fuyoh on Thu Feb 24, 2011 8:56 pm

    heh nak tahu cubalah

    kato_Z
    standard

    Number of posts : 18
    Age : 26
    Location : kUaNtaN
    Registration date : 21/12/2010

    Re: Luahkan Semua

    Post by kato_Z on Sat Feb 26, 2011 9:32 pm

    hari nih join event 'rite it right' tunggang jgn tunggang-langgang...penzoil sponsor~
    pusing2 town kuantan...dri kapcai, scrambler smpai lh ke superbike sume ada...
    sblum start konvoi dtg abg bob marshall LC dri melaka saper aku...mna daq2 laen yamalaya???


    p/s : sbb aku sorang ajer pakai baju yamalaya time 2...aku rasa mcm aku sorg ajer ada baju nih kat kuantan..muahahaha3

    hantu_malam
    Piston King
    Piston King

    Number of posts : 113
    Age : 26
    Location : Quantown + J-t0wn(jengka)
    Registration date : 07/09/2010

    Re: Luahkan Semua

    Post by hantu_malam on Mon Feb 28, 2011 1:42 am

    kato_Z wrote:hari nih join event 'rite it right' tunggang jgn tunggang-langgang...penzoil sponsor~
    pusing2 town kuantan...dri kapcai, scrambler smpai lh ke superbike sume ada...
    sblum start konvoi dtg abg bob marshall LC dri melaka saper aku...mna daq2 laen yamalaya???


    p/s : sbb aku sorang ajer pakai baju yamalaya time 2...aku rasa mcm aku sorg ajer ada baju nih kat kuantan..muahahaha3

    ler...xckap....kite org lri k crating wt bbq lpas dpat stiker ride it right 2... Cool Cool Cool

    kato_Z
    standard

    Number of posts : 18
    Age : 26
    Location : kUaNtaN
    Registration date : 21/12/2010

    Re: Luahkan Semua

    Post by kato_Z on Mon Feb 28, 2011 6:59 pm

    mna lah aku tahu.... len kli roger_
    insyaallah aku join klu fulus m'ngizin kn.... Twisted Evil

    Fuyoh
    Moderator
    Moderator

    Number of posts : 1013
    Age : 36
    Location : FELDA Bukit Sagu 01
    Registration date : 06/03/2009

    Re: Luahkan Semua

    Post by Fuyoh on Mon Feb 28, 2011 11:28 pm

    senyum kambing aje...

    hantu_malam
    Piston King
    Piston King

    Number of posts : 113
    Age : 26
    Location : Quantown + J-t0wn(jengka)
    Registration date : 07/09/2010

    Re: Luahkan Semua

    Post by hantu_malam on Tue Mar 01, 2011 3:25 am

    Fuyoh wrote:senyum kambing aje...
    sjak bile kmbing pndai syum...??
    yg ak tau die pndai mgembek je... Razz Razz Razz

    Fuyoh
    Moderator
    Moderator

    Number of posts : 1013
    Age : 36
    Location : FELDA Bukit Sagu 01
    Registration date : 06/03/2009

    Re: Luahkan Semua

    Post by Fuyoh on Wed Mar 02, 2011 9:54 pm

    ada kena ni kang

    Fuyoh
    Moderator
    Moderator

    Number of posts : 1013
    Age : 36
    Location : FELDA Bukit Sagu 01
    Registration date : 06/03/2009

    Re: Luahkan Semua

    Post by Fuyoh on Wed Apr 06, 2011 1:12 am

    aku malas nak menulis banyak - banyak
    pokok pangkal kalau tak ada yang nak follow 30hb dengan 1hb ni
    lu fikirlah sendiri

    gua sudah hangin

    http://asrikhaleed.blogspot.com

    hantu_malam
    Piston King
    Piston King

    Number of posts : 113
    Age : 26
    Location : Quantown + J-t0wn(jengka)
    Registration date : 07/09/2010

    Re: Luahkan Semua

    Post by hantu_malam on Fri Apr 08, 2011 2:57 am

    Fuyoh wrote:aku malas nak menulis banyak - banyak
    pokok pangkal kalau tak ada yang nak follow 30hb dengan 1hb ni
    lu fikirlah sendiri

    gua sudah hangin

    http://asrikhaleed.blogspot.com

    wau...ad blog sudah

    Fuyoh
    Moderator
    Moderator

    Number of posts : 1013
    Age : 36
    Location : FELDA Bukit Sagu 01
    Registration date : 06/03/2009

    Re: Luahkan Semua

    Post by Fuyoh on Fri Apr 08, 2011 11:06 pm

    hahah blog peribadi aje tak lawa pon

    Fuyoh
    Moderator
    Moderator

    Number of posts : 1013
    Age : 36
    Location : FELDA Bukit Sagu 01
    Registration date : 06/03/2009

    Re: Luahkan Semua

    Post by Fuyoh on Wed May 11, 2011 7:15 pm

    ride with rxzmalaysia help me release my tension Smile thanks Smile

    miss zieyla
    RXZ Rasmi

    Number of posts : 132
    Age : 29
    Location : batu pahat-simpang renggam-muar(kekadang je..)
    Registration date : 04/03/2011

    Re: Luahkan Semua

    Post by miss zieyla on Thu May 12, 2011 2:53 pm

    LAU AQ NK CKP AQ TA PUAS ATY DENGAN SESEORANG CM NEE,,?

    bainz
    Moderator
    Moderator

    Number of posts : 1594
    Age : 21
    Location : klang sentral-bukit kapar..aku kt tengah2
    Registration date : 23/01/2009

    Re: Luahkan Semua

    Post by bainz on Thu May 12, 2011 5:50 pm

    ckp je...luahan perasaan nie Very Happy

    jawe
    Piston King
    Piston King

    Number of posts : 812
    Age : 28
    Location : merata tempat
    Registration date : 20/05/2010

    Re: Luahkan Semua

    Post by jawe on Thu May 12, 2011 9:01 pm

    ce citer...ce citer... bounce

    Fuyoh
    Moderator
    Moderator

    Number of posts : 1013
    Age : 36
    Location : FELDA Bukit Sagu 01
    Registration date : 06/03/2009

    Re: Luahkan Semua

    Post by Fuyoh on Thu May 12, 2011 9:31 pm

    ce citer ce citer Smile Smile Smile cheers

    MasterSpeed
    Moderator
    Moderator

    Number of posts : 1988
    Age : 35
    Location : Semenanjung Malaysia
    Registration date : 29/05/2010

    Re: Luahkan Semua

    Post by MasterSpeed on Thu May 12, 2011 9:51 pm

    saya nak luah kan ape yang terpendam di hati ni...kenapa rxz saya selalu rosak....hahahahaha...tiap2 bulan mintak duit....ade gak CBR 250 aku angkat karang...

    hantu_malam
    Piston King
    Piston King

    Number of posts : 113
    Age : 26
    Location : Quantown + J-t0wn(jengka)
    Registration date : 07/09/2010

    Re: Luahkan Semua

    Post by hantu_malam on Thu May 12, 2011 10:33 pm

    MasterSpeed wrote:saya nak luah kan ape yang terpendam di hati ni...kenapa rxz saya selalu rosak....hahahahaha...tiap2 bulan mintak duit....ade gak CBR 250 aku angkat karang...

    biasa r 2 bro...die nk tarik perhatian bro ler 2...rosak2 manje Razz Razz Razz

    Fuyoh
    Moderator
    Moderator

    Number of posts : 1013
    Age : 36
    Location : FELDA Bukit Sagu 01
    Registration date : 06/03/2009

    Re: Luahkan Semua

    Post by Fuyoh on Fri May 13, 2011 6:18 pm

    yelah, dengan siapa lagi nak manje kalau bukan tuan tersayang

    hantu_malam
    Piston King
    Piston King

    Number of posts : 113
    Age : 26
    Location : Quantown + J-t0wn(jengka)
    Registration date : 07/09/2010

    Re: Luahkan Semua

    Post by hantu_malam on Sun May 15, 2011 10:34 pm

    Fuyoh wrote:yelah, dengan siapa lagi nak manje kalau bukan tuan tersayang


    tpi ak nye mtor mcam nk trlebih mnja ngan ak r... Razz Razz Razz

    Fuyoh
    Moderator
    Moderator

    Number of posts : 1013
    Age : 36
    Location : FELDA Bukit Sagu 01
    Registration date : 06/03/2009

    Re: Luahkan Semua

    Post by Fuyoh on Sun May 15, 2011 10:53 pm

    sama la Razz Razz Razz

    Sponsored content

    Re: Luahkan Semua

    Post by Sponsored content Today at 7:48 am


      Current date/time is Sun Dec 04, 2016 7:48 am