The BROTHERHOOD'S of RXZ Bikerz...


    Luahkan Semua

    Share

    Fuyoh
    Moderator
    Moderator

    Number of posts : 1013
    Age : 36
    Location : FELDA Bukit Sagu 01
    Registration date : 06/03/2009

    Luahkan Semua

    Post by Fuyoh on Mon Feb 01, 2010 9:16 pm

    Kadang-kadang kita frust, jarang-jarang kita happy, tapi yang pasti hari-hari kita bz.
    Kita resah gelisah tak tahu mana nak luahkan apa yang terbuku di hati. Yang dah kawen tu takpe la luahkan kat bini. Hehehe. Tapi ada juga perkara yang kena luah kat kawan kan?

    So aku sediakan thread ni untuk korang luahkan perasaan korang. Syair, pantun, sajak, puisi cinta untuk awek tersayang, cerpen, atau apa saja. Janji tidak melampaui batas bahasa dan mengganggugat orang bujang... Hehehe.

    Selamat Meluahkan Perasaan.

    ayid_GKB
    Moderator
    Moderator

    Number of posts : 703
    Location : kuala lumpur(peacehill)
    Registration date : 22/11/2008

    Re: Luahkan Semua

    Post by ayid_GKB on Tue Feb 02, 2010 10:04 am

    rider xbleh frust la...wat merana jer...xdpt cari lain...dh "dpt" tinggal la,kuikuikui...

    AcOi_taikcicaK
    Shooter
    Shooter

    Number of posts : 1314
    Location : Puchong / Damansara / Penang / Sg. Petani
    Registration date : 10/04/2009

    Re: Luahkan Semua

    Post by AcOi_taikcicaK on Tue Feb 02, 2010 2:23 pm

    aku ingin meluahkan kat sini ketidakpuasan hati ku terhadap EN.FUYOH kerana tidak menghadirkan diri dalam majlis gathering forum ni...kerana sebelum ade ura2 nak bermain fire dgn EN. BAINZ

    bainz
    Moderator
    Moderator

    Number of posts : 1594
    Age : 21
    Location : klang sentral-bukit kapar..aku kt tengah2
    Registration date : 23/01/2009

    Re: Luahkan Semua

    Post by bainz on Tue Feb 02, 2010 2:54 pm

    hahaha..2lh..penat aku menuntut ilmu nk kuarkn fire... Twisted Evil
    walaumcmane pn coi..ko jgn le marahkn fuyoh..dia pn terpakse..ko marahkn bdk AF je lh What a Face

    jai5gear
    Piston King
    Piston King

    Number of posts : 225
    Age : 30
    Location : labis
    Registration date : 23/11/2009

    Re: Luahkan Semua

    Post by jai5gear on Tue Feb 02, 2010 3:08 pm

    akademi fantasia ke?

    bainz
    Moderator
    Moderator

    Number of posts : 1594
    Age : 21
    Location : klang sentral-bukit kapar..aku kt tengah2
    Registration date : 23/01/2009

    Re: Luahkan Semua

    Post by bainz on Tue Feb 02, 2010 4:26 pm

    aha.keterangan lanjut leh tanye kt fuyoh... lol!

    AcOi_taikcicaK
    Shooter
    Shooter

    Number of posts : 1314
    Location : Puchong / Damansara / Penang / Sg. Petani
    Registration date : 10/04/2009

    Re: Luahkan Semua

    Post by AcOi_taikcicaK on Tue Feb 02, 2010 4:39 pm

    dia jugak patut dipersalahkan.....bukan bas xde nak balik sana....klu aku tau nak jadi camni aku xnak hantar bantuan sampai ke genting sempah... lol! lol!


    Last edited by AcOi_taikcicaK on Tue Feb 02, 2010 5:31 pm; edited 1 time in total

    bainz
    Moderator
    Moderator

    Number of posts : 1594
    Age : 21
    Location : klang sentral-bukit kapar..aku kt tengah2
    Registration date : 23/01/2009

    Re: Luahkan Semua

    Post by bainz on Tue Feb 02, 2010 5:12 pm

    hahaha.....walaumcmane pn jase ko tetap aku kenang coi kerana menolong sahabat kite yg dlm kesusahan...pasal bdk AF 2,bior jelh..dh nk jadi kn?soba jelh.... Very Happy

    err..fuyoh..acoi dtg kt genting sempah ms tolong ko ari 2 naik pe ek???kete ke moto?kalo moto.moto cap ape ek? What a Face

    AcOi_taikcicaK
    Shooter
    Shooter

    Number of posts : 1314
    Location : Puchong / Damansara / Penang / Sg. Petani
    Registration date : 10/04/2009

    Re: Luahkan Semua

    Post by AcOi_taikcicaK on Tue Feb 02, 2010 5:33 pm

    nak tolong aku xde hal punyer...selagi aku boleh tolong aku akan tolong sedaya yg mungkin...

    naik bas jer aku gi sana...aku tolong jawabkan ye

    Fuyoh
    Moderator
    Moderator

    Number of posts : 1013
    Age : 36
    Location : FELDA Bukit Sagu 01
    Registration date : 06/03/2009

    Re: Luahkan Semua

    Post by Fuyoh on Tue Feb 02, 2010 7:16 pm

    sebelum aku upload bukti bergambar yang jelas nyata baik ngaku hahahaha acoi dapur baek punye!
    nanti i kol u bye

    Fuyoh
    Moderator
    Moderator

    Number of posts : 1013
    Age : 36
    Location : FELDA Bukit Sagu 01
    Registration date : 06/03/2009

    Re: Luahkan Semua

    Post by Fuyoh on Tue Feb 02, 2010 10:09 pm

    Luahan Part 1

    Aku dari Kuantan jam 4.45 Petang. Tiba di Jengka 6.15 Petang. Mangkuk AF tu plak nak jalan esok pagi. Aku cakap nak ujibakat kena datang pagi-pagi buta. Degil nak mampos. Esok paginye jam 6.30 jalan ke K.L dengan kelajuan dipersetujui 80kmj. Rehat di Hentian Chenor dan Karak untuk sedut asap bakar muncung.

    Sampai kat Lentang (sebelum jambatan) tayar pancit. Aku call member RXZMalaysia seperti Bainz, Bogonz dan Botak. Jauh tu. Susah diorang nak datang. Kebetulan dekat Hutan Lipur Lentang tu ada kedai runcit jual tiub dan ada tools sekali. Selamat la sekejap.

    Kira-kira 2 km dari Genting Sempah, pancit lagik. Aku pening. Mangkuk AF degil nak naik, jalan pelan-pelan. Aku jalan kaki kat belakang. Punya bangang dia tak paham bahasa. Ada la mamat tolong bawak aku sampai Petronas Genting Sempah. Sampai Genting Sempah aku tanya ada ke runner tiub. Semua runner tiub cuti. Cuti kejadah semua cuti serentak. Yang apek Gombak 10 kali call on the way. Call member-member jauh plak.

    Aku tunggu kat Petronas kemudian ada satu geng konvoi dari Kuantan. Budak pukimai mana la bagi info salah atau saja-saja kenakan aku, sampai aku percaya tolak motor ikut jalan lama 5km, hampir kena patuk ular, alih-alih ada pakcik tegur kat dalam mana ada workshop, Bukit Tinggi ada, jauh plak tu. Aku tolak balik ke atas. Punya penat. Kemudian Acoi kata dia nak datang. Syukur. Tayar depan aku pon dah botak. Haus kepanasan...

    Sementara tu ada bebudak dari Taman Samudera Gombak berhenti dan tolong aku beli tayar dan tiub. Siap bawak tools dari Bukit Tinggi (rumah kawan diorang). Terima kasih Naqi dan rakan-rakan. Acoi pon sampai dengan satu set tayar belakang dan ring/gantang sekali siap pasang. Pasang tayar dan tiub baru (Mangkuk AF pasang), tayar bocor balik. Sakit jiwa aku. Acoi punye tayar ada aku. Pasang tayar Acoi. Bebudak rebena semua balik Gombak. Syukur Acoi dan kanak-kanak rebena ada.

    Aku terus ke Stadium Bukit Jalil budak mangkuk AF nak pigi sana. Dah pukul 2. Ah dia lupa buat gambar dan fotostate salinan I/C. Bangang betul nak ujibakat tak buat semua tu dulu. Aku pi Bandar Tasik Selatan hantar kat kedai gambar buat dokumen dia. Lengah mengorat. Bajet hensem tapi kepala otak bangang.
    Suara aku lagi sedap dari dia sibuk nak masuk AF.

    Sampai stadium borang penyertaan dah habis. Plak tu bising pasal motor rosak lambat borang habis. Bangang dia ni aku nak tampar dah. Ada brader tahan. Aku cakap kau pentingkan diri sendiri. Terus diam.
    Aku teruskan perjalanan ke rumah Bainz. Sampai kat Hentian Hicom hujan lebat. Lama jugak tersadai. Kemudian mangkuk AF bising nak balik. Punya la babi siap cakap kat mak dia. Mak dia mintak tolong aku hantar dia balik. Kalau aku tak kenangkan mak dia baik ngan aku, takde faedah aku hantar dia balik.

    Aku jalan sampai K.L kemudian berhenti sekejap kat Bandar Baru Sentul jumpa Datin Debab. Kemudian terus balik. Atas motor aku tak cakap apa-apa jalan straight sampai Jengka. Sampai Jengka jam 2 pagi. Punya letih aku terus baring lelap lena.

    Moral: Kawan sekampung sejak kecik rumah sebelah/ depan rumah pun tak boleh percaya... Baik aku percaya dengan kawan-kawan RXZMalaysia.

    radhi16
    Moderator
    Moderator

    Number of posts : 317
    Registration date : 09/01/2009

    Re: Luahkan Semua

    Post by radhi16 on Tue Feb 02, 2010 10:38 pm

    bak kate kwn ak...

    fuyoh...sabar...

    angah_BCH
    Piston King
    Piston King

    Number of posts : 166
    Age : 33
    Location : ex-johor..now penang..
    Registration date : 23/01/2010

    Re: Luahkan Semua

    Post by angah_BCH on Tue Feb 02, 2010 11:33 pm

    nie luahan prasaan yg amat m'dlm nie bro..hrap b'sabo..
    nie sume dugaan..

    ayid_GKB
    Moderator
    Moderator

    Number of posts : 703
    Location : kuala lumpur(peacehill)
    Registration date : 22/11/2008

    Re: Luahkan Semua

    Post by ayid_GKB on Wed Feb 03, 2010 12:01 am

    pergh...siot nye kawan...kalau aku tinggal busstand pudu jer,pandai2 cr bas...dh besar kan...minta tolong,tp taik plak perangai...adush,aku plak yg heart feeling...serius aku bengang dgn kawan ko tu... Evil or Very Mad

    evolusi_boyz
    Piston King
    Piston King

    Number of posts : 804
    Age : 28
    Location : (Mus ACG)-b.b.bangi-kelana jaya
    Registration date : 22/05/2009

    Re: Luahkan Semua

    Post by evolusi_boyz on Wed Feb 03, 2010 12:08 am

    fuyohh...
    nnt jgn lupe kol radio hotfm wat pangilan bengang k..
    mst syokk punyer...hehe
    (gurau je der..)

    jai5gear
    Piston King
    Piston King

    Number of posts : 225
    Age : 30
    Location : labis
    Registration date : 23/11/2009

    Re: Luahkan Semua

    Post by jai5gear on Wed Feb 03, 2010 8:22 am

    laki ke perempuan kawan ko tu fuyoh?

    bainz
    Moderator
    Moderator

    Number of posts : 1594
    Age : 21
    Location : klang sentral-bukit kapar..aku kt tengah2
    Registration date : 23/01/2009

    Re: Luahkan Semua

    Post by bainz on Wed Feb 03, 2010 9:38 am

    errr..kalo pompuan xkn fuyoh nk marah smpi gitu kn??
    kompom le jantan beb!2 yg wat panas je Twisted Evil

    oklah..sbbkn nie ruangan luahkn semua..jd..aku nk luahkn la pape yg patut.... Very Happy

    1st skali aku nk ucapkn ribuan terima kasih yg x terhingge pd bro acoi yg sudi dtg dn menolong fuyoh di genting sempah pd ari sabtu 30.01.2010..aku plak bz kt umah basuh lantai umah.mop lantai..kemas bilik tetamu..sblm nie tmpt anak aku berperang..hehehe
    yelah..nk terima tetamu (fuyoh le 2)
    aku pn dh siap g kedai beli ayam 4 ekor.ikan 18 ekor.sayur sayuran 12 ikat untuk menjamu fuyoh... Razz
    tp,disbbkn perkare yg x dijangke,beliau terpakse blk..huhuhu
    rs nk tikam je bdk AF kai gunting mainan anak aku! Evil or Very Mad
    pada 31hb bersamaan ahad nk g melake,sekali lagi bro acoi menjadi penyelamat dlm usaha membantu menunde moto wong pulang ke kl..walaupn penat pd pagi ahad 2 menghadiri aktiviti keluarge,acoi ttp turun..cayalah coi..aku hargai jase dan mengorbanan ko tuk event kali nie...u r my hero... lol!

    bogonz
    Moderator
    Moderator

    Number of posts : 581
    Location : setapak melawati kadang2 genting sempah awana
    Registration date : 20/11/2008

    Re: Luahkan Semua

    Post by bogonz on Wed Feb 03, 2010 10:05 am

    acoi, jasa mu tetap di kenang... cheers

    AcOi_taikcicaK
    Shooter
    Shooter

    Number of posts : 1314
    Location : Puchong / Damansara / Penang / Sg. Petani
    Registration date : 10/04/2009

    Re: Luahkan Semua

    Post by AcOi_taikcicaK on Wed Feb 03, 2010 11:16 am

    hahaha ape la sgt jasa aku ni nak bandingkan kepuasan tuk kawan2....

    bainz
    Moderator
    Moderator

    Number of posts : 1594
    Age : 21
    Location : klang sentral-bukit kapar..aku kt tengah2
    Registration date : 23/01/2009

    Re: Luahkan Semua

    Post by bainz on Wed Feb 03, 2010 11:38 am

    keskeskes...merendah diri le plak..... What a Face

    AcOi_taikcicaK
    Shooter
    Shooter

    Number of posts : 1314
    Location : Puchong / Damansara / Penang / Sg. Petani
    Registration date : 10/04/2009

    Re: Luahkan Semua

    Post by AcOi_taikcicaK on Wed Feb 03, 2010 11:46 am

    sape yg kenal aku mgkn tau la camne aku ni kan...

    bainz
    Moderator
    Moderator

    Number of posts : 1594
    Age : 21
    Location : klang sentral-bukit kapar..aku kt tengah2
    Registration date : 23/01/2009

    Re: Luahkan Semua

    Post by bainz on Wed Feb 03, 2010 12:25 pm

    hahaha..yelah abg long... Very Happy

    bogonz
    Moderator
    Moderator

    Number of posts : 581
    Location : setapak melawati kadang2 genting sempah awana
    Registration date : 20/11/2008

    Re: Luahkan Semua

    Post by bogonz on Wed Feb 03, 2010 1:42 pm

    ye btl tu abg long. aku kenal ko tu....

    nama ko lim ah coi @ kap krun coi. keje anto surat @ mat despatch season 3. naik moto z taik cicak tp ada simpan toyol lg 2 bijik kat umah. Razz Razz lol! lol!

    AcOi_taikcicaK
    Shooter
    Shooter

    Number of posts : 1314
    Location : Puchong / Damansara / Penang / Sg. Petani
    Registration date : 10/04/2009

    Re: Luahkan Semua

    Post by AcOi_taikcicaK on Wed Feb 03, 2010 2:07 pm

    wakaka wakaka luahan dari ayahanda bogonz.....siap leh tau aku ade toyol tu...

    bainz
    Moderator
    Moderator

    Number of posts : 1594
    Age : 21
    Location : klang sentral-bukit kapar..aku kt tengah2
    Registration date : 23/01/2009

    Re: Luahkan Semua

    Post by bainz on Wed Feb 03, 2010 2:25 pm

    hahaha..aku pn tahu gak coi..dua2 aku tahu toyol ko 2 brand ape... lol!

    Sponsored content

    Re: Luahkan Semua

    Post by Sponsored content Today at 3:13 am


      Current date/time is Sat Dec 10, 2016 3:13 am