The BROTHERHOOD'S of RXZ Bikerz...


    Permintaan Kepada Otai2...

    Share

    afiq88
    standard

    Number of posts : 21
    Age : 28
    Location : Kuala Lumpur
    Registration date : 14/05/2011

    Permintaan Kepada Otai2...

    Post by afiq88 on Wed Jun 22, 2011 1:23 am

    ada sesiapa yang boleh tolong buatkan list jenis rxz x??
    secara teratur mengikut nama, warna, stripe dan tahun untuk 5 speed dan 6 speed beserta GAMBAR.
    teringin nak tahu sebab kadang2 segan, harap pakai rxz tapi xtahu nama set yang orang lain pakai.
    contohnya mili, bosch, narong, skala, energy.
    untuk newbie macam saya yang baru nak kenal dengan rxz.
    harap bro2 sekalian boleh tolong. terima kasih.


    MasterSpeed
    Moderator
    Moderator

    Number of posts : 1988
    Age : 35
    Location : Semenanjung Malaysia
    Registration date : 29/05/2010

    Re: Permintaan Kepada Otai2...

    Post by MasterSpeed on Wed Jun 22, 2011 3:28 pm


    RXZ_Jahat
    Admin
    Admin

    Number of posts : 1299
    Location : MACAU
    Registration date : 19/11/2008

    Re: Permintaan Kepada Otai2...

    Post by RXZ_Jahat on Thu Jun 23, 2011 9:29 am

    dia mintak wat sejarah rxz tu..bukan mintak tunjuk gambar...apa la otai ni...

    afiq88
    standard

    Number of posts : 21
    Age : 28
    Location : Kuala Lumpur
    Registration date : 14/05/2011

    Re: Permintaan Kepada Otai2...

    Post by afiq88 on Thu Jun 23, 2011 12:13 pm

    RXZ_Jahat wrote:dia mintak wat sejarah rxz tu..bukan mintak tunjuk gambar...apa la otai ni...
    terima kasih cikgu, itu yang saya maksudkan.

    MasterSpeed
    Moderator
    Moderator

    Number of posts : 1988
    Age : 35
    Location : Semenanjung Malaysia
    Registration date : 29/05/2010

    Re: Permintaan Kepada Otai2...

    Post by MasterSpeed on Thu Jun 23, 2011 1:31 pm

    RXZ_Jahat wrote:dia mintak wat sejarah rxz tu..bukan mintak tunjuk gambar...apa la otai ni...

    alamak silap ke....hehehe....saya tgk banyak gambar kat sane....poster2 lame....idola2 5 speed....Very Happy

    que
    Moderator
    Moderator

    Number of posts : 872
    Age : 83
    Location : -
    Registration date : 22/07/2010

    Re: Permintaan Kepada Otai2...

    Post by que on Mon Jun 27, 2011 3:12 pm

    afiqjuju69 wrote:ada sesiapa yang boleh tolong buatkan list jenis rxz x??
    secara teratur mengikut nama, warna, stripe dan tahun untuk 5 speed dan 6 speed beserta GAMBAR.
    teringin nak tahu sebab kadang2 segan, harap pakai rxz tapi xtahu nama set yang orang lain pakai.
    contohnya mili, bosch, narong, skala, energy.
    untuk newbie macam saya yang baru nak kenal dengan rxz.
    harap bro2 sekalian boleh tolong. terima kasih.


    ape yg susahnye..trun je lepak weekend,jumpe la mcm2 jenis stripe,siap leh taw tahun agy...nk harap buat list,bek google je..

    fizz
    Piston King
    Piston King

    Number of posts : 314
    Age : 52
    Location : MRR2,LDP,GUTHRIE,DUTA
    Registration date : 21/06/2010

    Re: Permintaan Kepada Otai2...

    Post by fizz on Mon Jun 27, 2011 10:18 pm

    aku tlg copy paste tuk ko bce...
    klu nk gambar ko pandai2 r cri...
    aku pon x tau btul ke x menda nih...


    HISTORY OF YAMAHA RXZ





    RX-Z started its production in 1980's. At that time there are two version of RX-Z, namely RX-Z 100 and RX-Z 135. RX-Z 100 was specifically designed to fit the market in Mexico only, therefore we didn't have it here in Malaysia. RX-S 100 and RX-S 115 was the common bike that we see before the introduction of the legendary RX-Z 135.

    RX-Z 135 was introduced at that time with 5-speed transmission, box speedometer and straight exhaust pipe without the resonance chamber. Even though the design is created almost 27 years back, but it still relevant in today's motorcycle environment. The design is still fresh and amazing. Given the power of 135 cc with 2-stroke class engine makes it a very intimidating bike. In year 1985, people who buys the RX-Z 135 is said to have a fun lifestyles, macho and having daring personality. RX-Z 135 design also is very futuristic compared to the bike such as Honda Raider, Suzuki Katana, X7 and Kawasaki GTO. RX-Z 135 is known for their awesome power can be harnessed easily just by a little modification. The most popular and cheapest modification with great performance boost is done by changing the exhaust pipe to a racing exhaust pipe. A good racing pipe can add up to 3 ps. This can be achieved if the exhaust pipe have a good resonance chamber that can works likes a mini turbo without the turbine. But, even in standard condition, the bike can go up to 150 km/h and that is higher than the highway speed limit here in Malaysia (110 km/h). Most of the RX-Z 135 owner here have modified their bike to go up to 200++ km/h and they used it for daily commute and mind you, it is not for racing. Speed is one of the reason why RX-Z 135 is very popular because we need it to overtake big lorries and heavy trucks during the commute using highway or specifically in PLUS highway here in Malaysia.

    In 1990, Yamaha makes a little upgrade to the bike by adding one more gear to the transmission that makes the bike 6-speeder. The design of the exhaust pipe has been updated by equipping it with a new design that have resonance chamber and muffler. This design have increased the power of the bike to 21 ps. Still at this period of time, there are no bike manufactured by other company that beat RX-Z. In fact, there IS no bike by other manufacturer that has been build to be in the same category as RX-Z 135. Most manufacturer like to focus their bike to 150 cc segment. This is true when we look at Suzuki Gamma 150 cc, Honda NSR 150RR and Kawasaki KIPS 150, but here Yamaha also its own weapon that is TZM 150.

    2000 has been the year RX-Z get a new cloth. RX-Z has been refreshed with new head and tail design. The new head gets a new smaller headlight. The turn signal has been integrated to the cowling, thus making the bike looks cleaner and more meaner. Tail light has been borrowed from 125Z, but it is okay since the tail light is also nice and clean. But. I prefer for Yamaha to make an original tail light design specifically for RX-Z 135. Clutch has also been upgraded by Yamaha making it is easier to switch gears and better handling for low speed travelling.

    Even with lots of reason to be popular, RX-Z is not a bike without flaw. The greatest flaw that I can think of is, the position of the carburetor and the way it is assembled. Since the carburetor is only hold up by 2 connecting rubber, it is very easy to take the carburetor off. And this give way to thief to take it easily. Even if the thief won't take the carburetor off, they can still steal the petrol from the RX-Z tank since the fuel line is exposed at the left side of the carburetor. I have heard a lot of complain about this from my friends and also from other RX-Z owners.

    2008 is a year we all wait for Yamaha to unveil new RX-Z 135 design or at least stripe change.

    Here's the year and code name model change that RX-Z 135 have gone through:

    1st model:
    1985/87 - 2UX

    2nd model:
    1989 - 3UK1

    3rd model:
    1993 - 3UK3

    4th model:
    1995 - 3RSA

    5th model:
    1996/97 - 3RSB

    6th model:
    2000 - 3XL3

    7th model:
    2002 - 5PV1

    8th model:
    2005 - 5PV2

    afiq88
    standard

    Number of posts : 21
    Age : 28
    Location : Kuala Lumpur
    Registration date : 14/05/2011

    Re: Permintaan Kepada Otai2...

    Post by afiq88 on Tue Jun 28, 2011 1:45 am

    que wrote:
    afiqjuju69 wrote:ada sesiapa yang boleh tolong buatkan list jenis rxz x??
    secara teratur mengikut nama, warna, stripe dan tahun untuk 5 speed dan 6 speed beserta GAMBAR.
    teringin nak tahu sebab kadang2 segan, harap pakai rxz tapi xtahu nama set yang orang lain pakai.
    contohnya mili, bosch, narong, skala, energy.
    untuk newbie macam saya yang baru nak kenal dengan rxz.
    harap bro2 sekalian boleh tolong. terima kasih.


    ape yg susahnye..trun je lepak weekend,jumpe la mcm2 jenis stripe,siap leh taw tahun agy...nk harap buat list,bek google je..

    tapi kalau ade list kat sini kan lagi best. lagipun, kat google xde kesemuanya. saya hanya mencadangkan. peace.

    afiq88
    standard

    Number of posts : 21
    Age : 28
    Location : Kuala Lumpur
    Registration date : 14/05/2011

    Re: Permintaan Kepada Otai2...

    Post by afiq88 on Tue Jun 28, 2011 1:46 am

    fizz wrote:aku tlg copy paste tuk ko bce...
    klu nk gambar ko pandai2 r cri...
    aku pon x tau btul ke x menda nih...


    HISTORY OF YAMAHA RXZ





    RX-Z started its production in 1980's. At that time there are two version of RX-Z, namely RX-Z 100 and RX-Z 135. RX-Z 100 was specifically designed to fit the market in Mexico only, therefore we didn't have it here in Malaysia. RX-S 100 and RX-S 115 was the common bike that we see before the introduction of the legendary RX-Z 135.

    RX-Z 135 was introduced at that time with 5-speed transmission, box speedometer and straight exhaust pipe without the resonance chamber. Even though the design is created almost 27 years back, but it still relevant in today's motorcycle environment. The design is still fresh and amazing. Given the power of 135 cc with 2-stroke class engine makes it a very intimidating bike. In year 1985, people who buys the RX-Z 135 is said to have a fun lifestyles, macho and having daring personality. RX-Z 135 design also is very futuristic compared to the bike such as Honda Raider, Suzuki Katana, X7 and Kawasaki GTO. RX-Z 135 is known for their awesome power can be harnessed easily just by a little modification. The most popular and cheapest modification with great performance boost is done by changing the exhaust pipe to a racing exhaust pipe. A good racing pipe can add up to 3 ps. This can be achieved if the exhaust pipe have a good resonance chamber that can works likes a mini turbo without the turbine. But, even in standard condition, the bike can go up to 150 km/h and that is higher than the highway speed limit here in Malaysia (110 km/h). Most of the RX-Z 135 owner here have modified their bike to go up to 200++ km/h and they used it for daily commute and mind you, it is not for racing. Speed is one of the reason why RX-Z 135 is very popular because we need it to overtake big lorries and heavy trucks during the commute using highway or specifically in PLUS highway here in Malaysia.

    In 1990, Yamaha makes a little upgrade to the bike by adding one more gear to the transmission that makes the bike 6-speeder. The design of the exhaust pipe has been updated by equipping it with a new design that have resonance chamber and muffler. This design have increased the power of the bike to 21 ps. Still at this period of time, there are no bike manufactured by other company that beat RX-Z. In fact, there IS no bike by other manufacturer that has been build to be in the same category as RX-Z 135. Most manufacturer like to focus their bike to 150 cc segment. This is true when we look at Suzuki Gamma 150 cc, Honda NSR 150RR and Kawasaki KIPS 150, but here Yamaha also its own weapon that is TZM 150.

    2000 has been the year RX-Z get a new cloth. RX-Z has been refreshed with new head and tail design. The new head gets a new smaller headlight. The turn signal has been integrated to the cowling, thus making the bike looks cleaner and more meaner. Tail light has been borrowed from 125Z, but it is okay since the tail light is also nice and clean. But. I prefer for Yamaha to make an original tail light design specifically for RX-Z 135. Clutch has also been upgraded by Yamaha making it is easier to switch gears and better handling for low speed travelling.

    Even with lots of reason to be popular, RX-Z is not a bike without flaw. The greatest flaw that I can think of is, the position of the carburetor and the way it is assembled. Since the carburetor is only hold up by 2 connecting rubber, it is very easy to take the carburetor off. And this give way to thief to take it easily. Even if the thief won't take the carburetor off, they can still steal the petrol from the RX-Z tank since the fuel line is exposed at the left side of the carburetor. I have heard a lot of complain about this from my friends and also from other RX-Z owners.

    2008 is a year we all wait for Yamaha to unveil new RX-Z 135 design or at least stripe change.

    Here's the year and code name model change that RX-Z 135 have gone through:

    1st model:
    1985/87 - 2UX

    2nd model:
    1989 - 3UK1

    3rd model:
    1993 - 3UK3

    4th model:
    1995 - 3RSA

    5th model:
    1996/97 - 3RSB

    6th model:
    2000 - 3XL3

    7th model:
    2002 - 5PV1

    8th model:
    2005 - 5PV2

    fizz, saya dah penah baca dah ni. tapi xde gambar (warna dan stripe) untuk kesemua model. but anyway, thanks

    que
    Moderator
    Moderator

    Number of posts : 872
    Age : 83
    Location : -
    Registration date : 22/07/2010

    Re: Permintaan Kepada Otai2...

    Post by que on Tue Jun 28, 2011 5:26 am

    setau aku ek..kalo salah,betulkan eh..

    5speed

    1 - putih - stripe merah,stripe biru
    2 - hitam - stripe merah
    3 - biru laut - stripe ala2 energy,cuma kat eko tade tulis energy induction

    6speed 1st model

    1 - itam beza ngan 5speed, ejos 3bs tabung itam,fering 5speed agy,meter dh bulat ase2 aku..hehe

    6 speed energy/narong - sebab die ade 2t mechanism filter,yg ulang alik 2t.pas2,narong sbb byk barang2 plastik dia mcm lampu,ade tulis narong industry. FYI, narong industry ni kilang plastik thailand.

    1 - itam kelabu
    2 - merah putih
    3 - biru kuning

    characteristic - kat tank cat 2 tone,pas2 lampu blkg kaler gelap

    6 speed boss - sbb org panggil boss,kat flyer die letak rxz the boss

    merah boss - ade 2 stripe,garis oren ngan hijau putih
    hijau boss - pon ade 2 stripe
    purple boss - xsure ade bape jenis stripe
    kelabu boss -set ni xkuar katalog,tp adew di pasaran
    hitam boss - stripe ade 2 jenis kot

    ni xtaw kategori pe,pop yeh yeh kot

    stripe kat tank ad tulis yamaha jew

    merah yahoo - tank merah,ekor putih
    milo - tank coklat milo cair,ekor putih


    6 speed mili - sbb kuar zaman milenium kot

    purple silver
    merah putih
    silver kuning
    biru gelap ekor putih- ni xsure
    putih taik cicak

    catalyzer - meter dh tukar panel design,ekor ng kepok tepi bersambung,lampu blkg ala2 125z,lampu depan kecik,ekzos catalyzer ngan footrest beserta spoiler sume bertukar bentuk

    1st model catalyzer

    a)merah ekor silver
    b)kuning ekor silver
    c)biru ekor silver

    2nd model catalyzer

    a)merah ekor putih
    b)kuning ekor putih
    c)biru ekor putih
    d)hitam ekor putih

    3rd model catalyzer
    a)maroon skala
    b)biru skala
    c)hitam skala

    4th model catalyzer
    a) hitam oren
    b) maroon putih

    2je ar stakat yg aku teringat..nt aku update..

    barbardio_montana
    Piston King
    Piston King

    Number of posts : 278
    Age : 25
    Location : jb
    Registration date : 18/05/2010

    Re: Permintaan Kepada Otai2...

    Post by barbardio_montana on Tue Jun 28, 2011 1:54 pm

    que wrote:setau aku ek..kalo salah,betulkan eh..

    5speed

    1 - putih - stripe merah,stripe biru
    2 - hitam - stripe merah
    3 - biru laut - stripe ala2 energy,cuma kat eko tade tulis energy induction

    6speed 1st model

    1 - itam beza ngan 5speed, ejos 3bs tabung itam,fering 5speed agy,meter dh bulat ase2 aku..hehe

    6 speed energy/narong - sebab die ade 2t mechanism filter,yg ulang alik 2t.pas2,narong sbb byk barang2 plastik dia mcm lampu,ade tulis narong industry. FYI, narong industry ni kilang plastik thailand.

    1 - itam kelabu
    2 - merah putih
    3 - biru kuning

    characteristic - kat tank cat 2 tone,pas2 lampu blkg kaler gelap

    6 speed boss - sbb org panggil boss,kat flyer die letak rxz the boss

    merah boss - ade 2 stripe,garis oren ngan hijau putih
    hijau boss - pon ade 2 stripe
    purple boss - xsure ade bape jenis stripe
    kelabu boss -set ni xkuar katalog,tp adew di pasaran
    hitam boss - stripe ade 2 jenis kot

    ni xtaw kategori pe,pop yeh yeh kot

    stripe kat tank ad tulis yamaha jew

    merah yahoo - tank merah,ekor putih
    milo - tank coklat milo cair,ekor putih


    6 speed mili - sbb kuar zaman milenium kot

    purple silver
    merah putih
    silver kuning
    biru gelap ekor putih- ni xsure
    putih taik cicak

    catalyzer - meter dh tukar panel design,ekor ng kepok tepi bersambung,lampu blkg ala2 125z,lampu depan kecik,ekzos catalyzer ngan footrest beserta spoiler sume bertukar bentuk

    1st model catalyzer

    a)merah ekor silver
    b)kuning ekor silver
    c)biru ekor silver

    2nd model catalyzer

    a)merah ekor putih
    b)kuning ekor putih
    c)biru ekor putih
    d)hitam ekor putih

    3rd model catalyzer
    a)maroon skala
    b)biru skala
    c)hitam skala

    4th model catalyzer
    a) hitam oren
    b) maroon putih

    2je ar stakat yg aku teringat..nt aku update..

    tumpang lalu,,,sye bukn lah otai,,,cume petai saje,,,,nak tmbh cket la yg 5 speed tu,,,ader 3 jenis 5 speed malaysia,,,1st model 2nd ngn 3rd,,,ni yg dlm pasaran malaysia saje,,,law nak nengok stripe sile2 lah copy link dn search kt tab varu ye,,,

    1st
    http://c2.ac-images.myspacecdn.com/images01/95/l_77bff03b7042effc74cde69953d5e151.jpg

    2nd
    http://imageshack.us/photo/my-images/338/mutohasan2.jpg/sr=1

    3rd
    http://3.bp.blogspot.com/_BtstP9zp9yg/TUiv5GdoFeI/AAAAAAAAADo/N5-UKiiJovE/s1600/bikepics-1881717-800.jpg

    untuk kaler anda search lah di tenet,,,tu baru yg kt dlm malaysia ye,,,luar negara blom lg,,ader name rzx,,,full fering rzr,,,singapore ader stripe yg rare,,begitu huga negara laen seperti taiwan dan jepun malah indon juge,,,

    make saye minta maaf jike saye petai ini tersilap dan salah,,jike ade yg salah btolkn la saye ye,,
    saye budak baru blajar,,,kalau salah tolong lajukn,,, Smile Smile Smile Smile Smile Smile Smile Smile

    SyamZ
    Piston King
    Piston King

    Number of posts : 309
    Age : 20
    Location : Tol Sg.Besi-Bangi-Tol Sg.Besi~
    Registration date : 23/05/2010

    Re: Permintaan Kepada Otai2...

    Post by SyamZ on Thu Jun 30, 2011 11:36 am

    que wrote:setau aku ek..kalo salah,betulkan eh..

    5speed

    1 - putih - stripe merah,stripe biru
    2 - hitam - stripe merah
    3 - biru laut - stripe ala2 energy,cuma kat eko tade tulis energy induction

    6speed 1st model

    1 - itam beza ngan 5speed, ejos 3bs tabung itam,fering 5speed agy,meter dh bulat ase2 aku..hehe

    6 speed energy/narong - sebab die ade 2t mechanism filter,yg ulang alik 2t.pas2,narong sbb byk barang2 plastik dia mcm lampu,ade tulis narong industry. FYI, narong industry ni kilang plastik thailand.

    1 - itam kelabu
    2 - merah putih
    3 - biru kuning

    characteristic - kat tank cat 2 tone,pas2 lampu blkg kaler gelap

    6 speed boss - sbb org panggil boss,kat flyer die letak rxz the boss

    merah boss - ade 2 stripe,garis oren ngan hijau putih
    hijau boss - pon ade 2 stripe
    purple boss - xsure ade bape jenis stripe
    kelabu boss -set ni xkuar katalog,tp adew di pasaran
    hitam boss - stripe ade 2 jenis kot

    ni xtaw kategori pe,pop yeh yeh kot

    stripe kat tank ad tulis yamaha jew

    merah yahoo - tank merah,ekor putih
    milo - tank coklat milo cair,ekor putih


    6 speed mili - sbb kuar zaman milenium kot

    purple silver
    merah putih
    silver kuning
    biru gelap ekor putih- ni xsure
    putih taik cicak

    catalyzer - meter dh tukar panel design,ekor ng kepok tepi bersambung,lampu blkg ala2 125z,lampu depan kecik,ekzos catalyzer ngan footrest beserta spoiler sume bertukar bentuk

    1st model catalyzer

    a)merah ekor silver
    b)kuning ekor silver
    c)biru ekor silver

    2nd model catalyzer

    a)merah ekor putih
    b)kuning ekor putih
    c)biru ekor putih
    d)hitam ekor putih

    3rd model catalyzer
    a)maroon skala
    b)biru skala
    c)hitam skala

    4th model catalyzer
    a) hitam oren
    b) maroon putih

    2je ar stakat yg aku teringat..nt aku update..

    Cayalah Uncle.. hihi.. :-) ( lame x chat lam forum Spam jew pew yg ptut.. hihi )

    sukungolek
    Moderator
    Moderator

    Number of posts : 384
    Age : 59
    Location : muar ampang cheras.....................penang kadang2.........
    Registration date : 21/01/2009

    Re: Permintaan Kepada Otai2...

    Post by sukungolek on Sat Jul 02, 2011 3:18 am

    for more info.....boleh google..lihat diluar negara punya pula..

    RXZ_Jahat
    Admin
    Admin

    Number of posts : 1299
    Location : MACAU
    Registration date : 19/11/2008

    Re: Permintaan Kepada Otai2...

    Post by RXZ_Jahat on Mon Jul 04, 2011 7:11 pm

    5 speed xde biru laut hek?

    que
    Moderator
    Moderator

    Number of posts : 872
    Age : 83
    Location : -
    Registration date : 22/07/2010

    Re: Permintaan Kepada Otai2...

    Post by que on Tue Jul 05, 2011 4:04 am

    haha..xde hek?kalo g2,die 6speed 1st model la ek?sy budak baru belajo

    bainz
    Moderator
    Moderator

    Number of posts : 1594
    Age : 21
    Location : klang sentral-bukit kapar..aku kt tengah2
    Registration date : 23/01/2009

    Re: Permintaan Kepada Otai2...

    Post by bainz on Tue Jul 05, 2011 11:40 pm

    yg hitam boss tu,bukan hitam kot bam Q..de abg2 dulu2 tu bgtau kt sy namanye blue black..de stripe kuning..sowi erk kalo salah..sbb ade abg tu crita ngan sy..sy angguk kn je Very Happy

    Kaer
    Piston King
    Piston King

    Number of posts : 628
    Location : Jay Bee - Bangi
    Registration date : 08/05/2010

    Re: Permintaan Kepada Otai2...

    Post by Kaer on Fri Jul 08, 2011 3:21 am

    --> http://firestartingautomobil.blogspot.com/2011/04/rxz-5-speed-6-speed-catalyzer.html
    cer usha website ni tuk tgk sjarah rxz..skadar b'kongsi...
    tp tataw la sume info ni btul x..
    tp mcm ade nmpk pic muto abam ayid pun ade kt 2nd last pic tu.. afro

    RXZ_Jahat
    Admin
    Admin

    Number of posts : 1299
    Location : MACAU
    Registration date : 19/11/2008

    Re: Permintaan Kepada Otai2...

    Post by RXZ_Jahat on Sat Jul 09, 2011 3:20 am

    salah gak info dia

    Kaer
    Piston King
    Piston King

    Number of posts : 628
    Location : Jay Bee - Bangi
    Registration date : 08/05/2010

    Re: Permintaan Kepada Otai2...

    Post by Kaer on Sat Jul 09, 2011 1:07 pm

    err..
    salah meyh..??
    maap la yerk...

    RXZ_Jahat
    Admin
    Admin

    Number of posts : 1299
    Location : MACAU
    Registration date : 19/11/2008

    Re: Permintaan Kepada Otai2...

    Post by RXZ_Jahat on Sat Jul 09, 2011 3:17 pm

    pic 6 speed 1st model dia cakap 5 speed...adeh...

    ubuntu
    Moderator
    Moderator

    Number of posts : 697
    Age : 23
    Location : Proud to be Kelate-PJ-Bangi
    Registration date : 01/01/2009

    Re: Permintaan Kepada Otai2...

    Post by ubuntu on Sat Jul 16, 2011 11:01 pm

    y 1st model pnye blh rujuk pd bam botaknye motor..betol xayahanda jahat???lau slh mtk maap

    RXZ_Jahat
    Admin
    Admin

    Number of posts : 1299
    Location : MACAU
    Registration date : 19/11/2008

    Re: Permintaan Kepada Otai2...

    Post by RXZ_Jahat on Mon Jul 18, 2011 5:55 pm

    1st model 6 speed cam botak dan abam ubuntu pakai

    ubuntu
    Moderator
    Moderator

    Number of posts : 697
    Age : 23
    Location : Proud to be Kelate-PJ-Bangi
    Registration date : 01/01/2009

    Re: Permintaan Kepada Otai2...

    Post by ubuntu on Wed Jul 20, 2011 3:03 pm

    ish...xbetolni ayahanda jahat...adikmat pkai rxz biase2 je...skrgni mtor xsiap2 lg,cmnala nk sma ngn bam botak..utk pngthuan lbh lnjut sal klahiran rxz n model2nye,blhla dtg umah bam bainz sb skrgni dia wt koleksi rxz kluaran prtma smpaila y trkini

    bainz
    Moderator
    Moderator

    Number of posts : 1594
    Age : 21
    Location : klang sentral-bukit kapar..aku kt tengah2
    Registration date : 23/01/2009

    Re: Permintaan Kepada Otai2...

    Post by bainz on Thu Jul 21, 2011 4:15 pm

    fitnah sama skali nie mat..xbaik mat..dose besar tu..hahahhaa...
    pada yg lain,jgn pecaya akan crita yg lahir dr hasil pe'naip'pan abg ubuntu tu..semua tu dusta..sy br je nk blaja2 ttg kaler2 rxz..newbie lagi..
    sekian,time kasih Very Happy

    nazrin
    Piston King
    Piston King

    Number of posts : 142
    Age : 23
    Location : meru,klang
    Registration date : 20/10/2009

    Re: Permintaan Kepada Otai2...

    Post by nazrin on Thu Jul 21, 2011 11:57 pm

    t saye dtg uma ye abam bain..

    Sponsored content

    Re: Permintaan Kepada Otai2...

    Post by Sponsored content Today at 1:54 am


      Current date/time is Sat Dec 03, 2016 1:54 am